×
×
Atec

ساختمان رستوران فرودگاه امام خمینی

توضیحات

کارفرما: فرودگاه بین‏ المللی امام خمینی
مکان: تهران

ساختمان رستوران فرودگاه امام خمینی بخش الحاقی به ترمینال اصلی است که بنا بر ضرورت و عدم جود فضای کافی در داخل ترمینال برای سرویس دهی به مسافران در قسمت جنوب غربی ترمینال و در قسمت جنوبی پیرها با زیر بنای ۱۶۰۰ متر مربع فضای سرپوشیده و ۸۰۰ متر مربع فضای نیمه باز ظرفیت پذیرایی از ۳۰۰ نفر مسافر و همچنین ۴۰ نفر کارمند طراحی گردیده است.
در این ساختمان حجم رستوران بصورت عنصری سبک بر روی حجم مکعبی شکل آشپزخانه قرار گرفته است که با تراس مسقفی پوشانده شده و در فصول مناسب فضای دلپذیری را برای استراحت مسافران فرودگاه ایجاد میکند و دید به باند و محیط اطراف فرودگاه را فراهم میاورد. مسقف بودن این تراس و وجود دیواره های شرقی و غربی، فضا را از گزند عوامل جوی مانند باد و باران حفظ مینماید.
یک حجم میانی پله ها ، آسانسور و داکتهای تاسیساتی در قلب مجموعه در بر گرفته و ارتباط فیزیکی ۳ طبقه را به یکدیگر میسر میسازد. یک پوسته سنگی مکعبی شکل انسجام دهنده کل اجزای مجموعه بوده و علاوه بر ایجاد سقف برای تراس طبقه اول، سازه مجموعه را نیز تشکیل داده و نقش سایبان را نیز در جبهه غربی و شرقی بازی میکند و مانع ورود نور مزاحم غرب و شرق به داخل ساختمان می گردد.

سرویس های مرتبط با این پروژه