×
×
Atec

ساماندهی مسیل کن

توضیحات

کارفرما: شهرداری منطقه 22 تهران
مکان: تهران

این طرح در محدوده‏ی شرق مسیل کن در محدوده‏ی پل‏های امام زاده داوود تا اتوبان تهران – کرج می‏باشد. در شمال اتوبان رسالت با باغات کن همجوار بوده است و تأثیرات کالبدی زیادی را از این باغات متأثر گردیده است و در جنوب اتوبان رسالت با کاربری‏های مهمی مانند پارک ارم، پارک الهام و مجتمع تجاری، اداری و اقامتی شهر سنگ سابق همجوار می‏باشد.
در این مجتمع تفریحی و گردشگری، فضاهایی مانند گردشگری سلامت شامل اقامتی، درمانی، آبدرمانی و حرکت درمانی و طب جایگزین و فضاهای پذیرایی ویژه‏ی اقوام ایرانی با عملکرد عرضه‏ی محصولات غذایی و صنایع دستی و موسیقی و جاذبه‏های گردشگری استانها، نمازخانه، پوشش چادری سیمرغ، برکه‏های تفریحی و موزیکال، فضاهای سبز ویژه، آلاچیق‏های خورشیدی و سایر عملکردهای مرتبط می‏باشند.
نکته‏ی حائز اهمیت در این مجموعه استفاده از روشنایی خورشیدی و انرژی‏های تجدید پذیر می‏باشد. در این مجموعه باغ تندیس‏ها و باغ گیاه‏شناسی و آبشار صخره‏ای نیز از اهمیت ویژه‏ای برخوردار است.
در این پروژه که حد فاصل پل امامزاده داوود (ع) تا اتوبان تهران – کرج به مسافت ۸.۵ کیلومتر را شامل می‏شود از انرژی خورشیدی برای تأمین ۱۰۰ کیلووات برق روشنایی استفاده شده است.

سرویس های مرتبط با این پروژه