×
×
Atec

پروژه پارک موزه انرژی های نو سیاه بیشه

توضیحات

کارفرما:
مکان: مازندران

پروژه باغ موزه سیاه بیشه در دپارتمان انرژی های تجدید پذیر با هدف نمایش توانمندی های کشور در صنعت ملی انرژی های تجدیدپذیر و نمایش نمونه های عملی از ظرفیت های موجود انرژی های تجدید پذیر با نمونه های کوچک ولی کاربردی در دستور کار این مهندسین مشاور قرار گرفت. بازدید کنندگان از پارک موزه انرژی های تجدید پذیر علاوه بر بازدید از منظره زیبای سد تلمبه ذخیره ای سیاه بیشه، از معماری منحصر به فرد ساختمان  سبز نمایشگاهی با امکانات رفاهی و گردشگری بهره مند خواهند شد. در حاشیه پایین دست سد سیاه بیشه ، که یکی از بزرگترین دستاوردهای سدسازی کشور می باشد امکان بازدید از نمونه هایی از روشهای استحصال انرژی توسط توربین های بادی محور عمودی و محور افقی، انواع روشهای استحصال انرژی از  منابع خورشیدی ، انواع توربین های آبی، انرژی امواج و زیست توده  رادر کنار سیستم های هیبریدی  پیل سوختی و ذخیره سازی انرژی در هیدروژن فراهم شده است.

طراحی سناریوی بازدید از پارک موزه به نحوی می باشد که بازدید کنندگان می توانند در بازدید از زون( بخشی ) ها ، امکان یاد گیری و دیدن بخش نمونه های واقعی و آشنایی با عملکرد این سیستم ها را داشته باشند.

ساختمان های پروژه با توجه به الگوهای ساختمان های سبز در تخصص های مختلف طراحی شده است و در تمامی مراحل طراحی مسائل زیست محیطی و اقتصادی به همراه مسائل فنی و بهینه سازی مدنظر بوده است.

 

سرویس های مرتبط با این پروژه